Forretnings-
betingelser

Forretningsbetingelser

Kontaktoplysninger for HR & Ledelse
Carina Robanke, 5700 Svendborg
CVR-nr.: 41523565
Telefon: 61 71 19 01
mail@carinarobanke.dk
Hjemmeside: www.carinarobanke.dk

Betingelser
Almindelige salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle aftaler som HR & Ledelse leverer indenfor HR-ydelser, ledersparring/coaching, workshop og undervisning til erhvervskunder.
Nærværende betingelser er gældende fra 1. juli 2024.
Betingelserne kan af HR & Ledelse til enhver tid ændres uden varsel.

Serviceydelser
Kunden skal give HR & Ledelse adgang til personale og relevante oplys¬ninger, i det omfang det er nødvendigt for at udføre konsulentopgaver.
HR & Ledelse er ikke ansvarlig for, at konsulentopgaver opfylder lovgivning eller standarder eller kan anvendes til konkrete formål, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.

Aflysning og flytning af konsulentopgaver
HR-ydelser, ledersparring, coaching og andre møder kan flyttes til ny dato uden beregning indtil 5 dage før fastsat mødedato. Hvis aflysning sker senere, anses opgaven som gennemført. Ved sygdom kan der dog flyttes med et varsel på 1 dag.
Aflysning af datofastsatte konsulentopgaver som kurser og workshops kan ske uden beregning, hvis aflysning sker 30 dage før aftalt dato for afholdelse. Ved aflysning mindre end 30 dage før afholdelse betales 50 % af det aftalte honorar.
Konsulentopgaver kan flyttes til ny dato uden beregning, hvis det sker 30 dage før aftalt dato. Hvis aflysning sker senere, anses opgaven som gennemført, og der faktureres som aftalt.

I tilfælde af konsulentens sygdom erstattes opgaven med en tilsvarende opgave. En aflyst sparring/coaching session bliver således erstattet af en ny tilsvarende session.

Pris og betaling
Betaling for konsulentopgaver sker månedligt og er baseret på aktuelt timeforbrug.
Opgaver som fx workshop og undervisning kan aftales som fast honorar.
Betaling til HR & Ledelse vil blive foretaget via bankoverførsel.
Alle priser er eksklusive moms.

Kørsel i HR & Ledelses egen bil i forbindelse med udførelsen af konsulentopgaver betales af kunder til de satser, der til enhver tid fastsættes af staten.
Udgifter til kost og logi m.v. i forbindelse med udførelsen af konsulentopgaver refunderes af kunden til kostpris plus et håndteringstillæg på 10 %.
Kunden skal betale alle fakturaer for konsulentopgaver senest 10 dage, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.

Forsinket betaling
Hvis kunden undlader at betale en faktura for konsulentopgaver rettidigt af årsager, som HR & Ledelse er uden ansvar for, har HR & Ledelse ret til rente af det forfaldne beløb på 2 % pr. måned fra forfaldstid og til betaling sker.
Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling, har HR & Ledelse ud over rente, ret til at:
• ophæve salget af de konsulentopgaver, som forsinkelsen vedrører,
• ophæve salget af konsulentopgaver, som endnu ikke er leveret til kunden

Tilbud, ordrer og ordrebekræftelser
HR & Ledelse tilbud er gældende i 15 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet.

Levering
HR & Ledelse leverer konsulentopgaver senest til den tid, der fremgår af den indgåede aftale.

Kunden skal undersøge alle opgaver ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til HR & Ledelse. Hvis en fejl eller mangel, som kunden har opdaget eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til HR & Ledelse, kan den ikke senere gøres gældende.

Ansvar
Hver part er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsninger, der følger af aftalen.
Uanset eventuelle modstående vilkår i aftalen er HR & Ledelse ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.
Immaterielle rettigheder
HR & Ledelse har de immaterielle rettigheder til materiale, dokumenter og redskaber mv., som udleveres i forbindelse med udførte opgaver. Det vil sige, at materialet ikke må anvendes i forbindelse med undervisning, workshops mv. udenfor organisationen, videresælges eller gives til andre personer uden HR & Ledelse/ophavsretshavers udtrykkelige godkendelse.
Det er derfor ikke tilladt at kopiere, printe, videreformidle eller videresælge dokumenter til tredjepart uden HR & Ledelse/ophavsretshavers udtrykkelige godkendelse.

Fortrolighed
HR & Ledelse udviser dyb diskretion og fortrolighed med hensyn til særlige forhold. Det gælder medarbejderes, kunders eller deres klienters personlige forhold og forretningshemmeligheder, som HR & Ledelse måtte få kendskab til under udførelse af opgaven.
HR & Ledelse registrerer almindelige oplysninger som fulde navn, firmanavn, stilling, telefonnummer, mobiltelefonnummer, arbejdsgivers adresse etc. på kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere. Læs mere i Privatlivspolitik.
I forbindelse med konsulentopgaver som fx rekruttering, HR-support, coaching, organisationsudviklingsforløb og/eller brug af test, vil der blive udarbejdet en samtykkeerklæring.

Ophør af samarbejde
Samarbejdet kan opsiges af begge parter uden varsel.
Hvis HR & Ledelse har påtaget sig at løse en konsulentydelse, kan aftalen dog først opsiges når igangsatte konsulentydelse er færdiggjort.

Gældende lov og værneting
Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.
Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol.